BUDOWA LUB PRZEBUDOWA ZJAZDU Z DROGI POWIATOWEJ
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony wniosek o wydanie zgody na budowę / przebudowę zjazdu (wzór do pobrania),
- Załączniki do wniosku:
- Mapę zasadniczą w skali 1:500 lub 1:1000 z koncepcją zagospodarowania terenu w tym układ komunikacyjny z zaznaczoną lokalizacją zjazdu, sposób zabudowy, miejsca postojowe;
- Część opisowa powinna zawierać informacje o funkcji, powierzchni obiektu (budynek mieszkalny, budynek usługowy, budynek usługowo-handlowy) komunikowanego wnioskowanym zjazdem, prognozowaną wielkość potoku ruchu generowanego planowaną inwestycją na terenie działki (ilość samochodów wjeżdżających – wyjeżdżających w ciągu doby), strukturę rodzajową pojazdów (określenie typu samochodów – osobowe, ciężarowe) korzystających ze zjazdu oraz wewnętrznego układu komunikacyjnego;
- Kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości lub oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością;
- Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej (dotyczy zjazdów zwykłych – planowane prowadzenie działalności gospodarczej) w wysokości 82zł, uiszczonej w Urzędzie Miasta w Mikołowie.
Dokumenty należy składać:
Adres korespondencyjny:
STAROSTWO POWIATOWE W MIKOŁOWIE
43-190 MIKOŁÓW, UL. ŻWIRKI I WIGURY 4A
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wnioski o budowę lub przebudowę zjazdu załatwia się zgodnie z art. 35 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Zarządu Powiatu Mikołowskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia
Opłaty
Przy składaniu wniosku z załącznikami nie pobiera się opłat w przypadku zjazdu zwykłego dla potrzeb budownictwa mieszkaniowego. Dla zjazdów zwykłych na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej opłata wynosi 82 zł (opłata skarbowa uiszczona w Urzędzie Miasta w Mikołowie)
Osoby do kontaktu:
Rafał Szostek, Karol Kołodziej