Deklaracja dostępności Powiat Mikołowski
Starostwo Powiatowe w Mikołowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiat Mikołowski.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Zamieszczone na stronie https://mikolowski.pl informacje publiczne, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: nie zostały przez Starostwo Powiatowe w Mikołowie wytworzone lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Starostwa Powiatowego w Mikołowie.
Wyłączenia
- multimedia nadawane na żywo
- multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.
- mapy
- treści, które nie zostały przez Starostwo Powiatowe w Mikołowie wytworzone
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Edward Dawidowski.
- E-mail: edward.dawidowski@mikolow.starostwo.gov.pl
- Telefon: 323248171
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Starostwo Powiatowe w Mikołowie
- Adres: ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów
- E-mail: kancelaria@mikolowski.pl
- Telefon: 323248100
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące budynku Starostwa Powiatowego w Mikołowie.
W Starostwie Powiatowym w Mikołowie w zakresie PJM (polskiego języka migowego) jest przeszkolony jeden pracownik.
Osoba uprawniona, która wyraża chęć skorzystania z tłumaczenia, powinna zgłosić ten fakt, na co najmniej trzy dni robocze przed zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Chęć skorzystania z usługi należy zgłosić poprzez:
- e-mail na adres: kancelaria@mikolowski.pl
- fax na numer: (32) 32 48 211
Do budynku i wszystkich pomieszczeń, w których prowadzi się obsługę interesantów, można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku Starostwa Powiatowego w Mikołowie działa winda dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, mająca oznaczenia w alfabecie Braille’a. Krawędzi schodów wewnątrz urzędu zostały oznaczone pasami ostrzegawczymi.
W Starostwie Powiatowym w Mikołowie działa pętla indukcyjna. Poza windą, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (wysoki kontrast, negatyw, jasne tło, skala szarości)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- mapa strony
- informacja w języku migowym dla osób z dysfunkcją słuchu na temat usługi tłumacza języka migowego w Starostwie Powiatowym w Mikołowie
- informacja o działalności urzędu w formie tekstu łatwego do czytania ETR
Inne informacje i oświadczenia
Koordynator Dostępności w Starostwie Powiatowym w Mikołowie
Joanna Krzyżowska
email: joanna.krzyzowska@mikolow.starostwo.gov.pl
telefon: 32 3248173
Zespół ds. Dostępności w Starostwie Powiatowym w Mikołowie
Grażyna Sarnes (w zakresie dostępności architektonicznej)
email: grazyna.sarnes@mikolow.starostwo.gov.pl
telefon: 32 32481250
Edward Dawidowski (w zakresie dostępności cyfrowej)
email: edward.dawidowski@mikolow.starostwo.gov.pl
telefon: 32 3248171
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
Film o działalności Starostwa Powiatowego w Mikołowie w języku migowym (PJM)
Informacja o działalności Starostwa Powiatowego w Mikołowie w Polskim Języku Migowym (PJM). Film adresowany jest w szczególności do osób z niepełnosprawnościami. Powstał przy pomocy pracownika naszego Urzędu Piotra Lehmanna, który na co dzień w Punkcie Informacyjnym Starostwa rozwiązuje problemy m.in. osób niesłyszących i niedosłyszących.
Zobacz film:
Informacja o działalności urzędu (tekst łatwy do czytania ETR)
Siedziba Starostwa Powiatowego, w skrócie Urzędu, znajduje się w Mikołowie przy ulicy Żwirki i Wigury 4a.
Pracą Urzędu kieruje Starosta Mikołowski, Mirosław Duży. Staroście pomagają wicestarosta, członkowie zarządu, kadra kierownicza oraz pracownicy wielu Wydziałów.
Czym zajmuje się Urząd?
W Urzędzie załatwisz sprawy z zakresu:
- Budownictwa,
- Komunikacji i transportu,
- Geodezji,
- Edukacji,
- Ochrony środowiska,
- Zdrowia,
- Bezpieczeństwa,
- Promocji.
Dostępność architektoniczna
Wejście główne do budynku znajduje się na środku budynku. Jest oznaczone literą B. Wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, osób starszych i rodziców z dziećmi
Urząd jest w większości dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku, niedaleko głównego wejścia.
W Urzędzie znajduje się winda, której wymiary pozwalają na swobodny przejazd dla osób z niepełnosprawnościami.
W większości budynku drzwi i korytarze są odpowiednio szerokie. Po budynku można jeździć wózkiem inwalidzkim.
Sprawy w urzędzie możesz załatwić na kilka sposobów:
Napisać pismo i wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie
ul. Żwirki i Wigury 4a
43-190 Mikołów
Przynieść pismo do Biura Podawczego
Biuro podawcze to miejsce, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty. Biuro Podawcze znajduje się na parterze po prawej stronie po wejściu wejściem głównym Urzędu. Wejście oznaczone jest literą B.
Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP:
www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.
Napisać wiadomość i wysłać ją na adres
e-mailowy:
Wysłać faks pod numer:
32 3248147
Zadzwonić pod numer:
32 3248100
Przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
Urząd czynny jest
od poniedziałku do piątku od 8:00 do 15:00
Numery telefonów do wydziałów Urzędu dostępne są na stronie internetowej:
https://mikolowski.pl/wydzialy-starostwa-kontakt-telefony/
Wszystkie informacje o Urzędzie znajdziesz na stronach internetowych:
https://mikolowski.pl/
https://powiat_mikolow.bip.gov.pl/
Informacja o działalności Starostwa Powiatowego w Mikołowie – tekst odczytywalny maszynowo
Starostwo Powiatowe w Mikołowie to urząd administracji samorządowej, na czele którego stoi Starosta.
Starostwo Powiatowe w Mikołowie obsługuje mieszkańców 5 gmin wchodzących w skład powiatu mikołowskiego. Te Gminy to: Mikołów, Łaziska Górne, Orzesze, Ornontowice i Wyry.
Klienci obsługiwani są w budynku Starostwa przy ulicy Żwirki i Wigury 4a w Mikołowie.
Starostwo Powiatowe w Mikołowie realizuje zadania powiatu w zakresie:
- edukacji publicznej;
- promocji i ochrony zdrowia;
- transportu zbiorowego i dróg publicznych;
- kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
- kultury fizycznej i turystyki;
- geodezji, kartografii, ewidencji gruntów i budynków;
- gospodarki nieruchomościami;
- administracji architektoniczno-budowlanej;
- gospodarki wodnej;
- ochrony środowiska i przyrody;
- rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego;
- ochrony przeciwpowodziowej
- ochrony praw konsumenta;
- utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów
administracyjnych; - obronności;
- promocji powiatu;
- współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych.
Pozostałe zadania powiatu realizują jednostki takie jak Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowe
Centrum Pomocy Rodzinie i inne.
Nasi klienci najczęściej zwracają się do:
- Wydziału Komunikacji i Transportu w sprawach związanych z:
- rejestracją i wyrejestrowaniem pojazdów,
- rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o dł. do 24m,
- wydawaniem i cofaniem uprawnień do kierowania pojazdami oraz tramwajami,
- wydaniem imiennych uprawnień diagnostów,
- nadzorem nad stacjami kontroli pojazdów,
- ewidencją instruktorów i wykładowców nauki jazdy,
- nadzorem nad ośrodkami szkolenia kierowców,
- holowaniem i przechowywaniem pojazdów w trybie art. 130a PoRD,
- karami dot. nieterminowego zgłaszania zbyć pojazdów i składania wniosków o rejestrację pojazdów,
- wydawaniem uprawnień transportowych m.in. licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie rzeczy lub osób, zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zaświadczeń na przewozy własne.
- Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej w sprawach związanych z:
- wydawaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę,
- przyjmowaniem zgłoszeń na roboty budowlane niewymagające uzyskania pozwolenia na budowę,
- rejestracją dzienników budowy lub rozbiórki,
- wydawaniem zaświadczeń o samodzielności lokali.
- Wydziału Geodezji w sprawach związanych z:
- usytuowaniem projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- ewidencją gruntów i budynków,
- tworzeniem i udostępnianiem standardowych opracowań kartograficznych.
- Powiatowego Rzecznika Konsumentów w sprawach związanych z:
- postępowaniem reklamacyjnym dotyczącym zakupu towarów lub usług
Jak załatwić sprawę w Starostwie?
- napisać pismo i wysłać je na adres: Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów;
- wysłać e-mail na adres: kancelaria@mikolowski.pl;
- zadzwonić na numer telefonu: 32 3248100;
- wysłać pismo za pomocą platformy ePUAP. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Aby wysłać pismo tym sposobem, potrzebny jest internet i własne konto w ePUAP. Adres skrytki epuap: /Powiat_Mikolow/skrytka;
- za pomocą platformy Platformy e-Usług Publicznych Peup (https://sekap.finn.pl/pzmikolow/#!/logowanie);
- poprzez konto interesanta https://interesant.reja24.gov.pl/login ;
- przyjść do starostwa i spotkać się z pracownikiem, w godzinach pracy urzędu;
- przyjść i zostawić pisma, oraz inne dokumenty w Punkcie Obsługi Interesanta. Jest to okienko na parterze, przy którym otrzymasz również potrzebną informację.
Wszystkie informacje o powiecie, w tym numery telefonów do pracowników Starostwa, można znaleźć na stronach internetowych:
https://mikolowski.pl/ i https://powiat_mikolow.bip.gov.pl/
Jak pracuje Starostwo?
Starostwo Powiatowe w Mikołowie otwarte jest:
- w poniedziałki od 8:00 do 17:00 (sala obsługi)
- od wtorku do czwartku od 8:00 do 15:00
- w piątki od 8:00 do 14:00 (sala obsługi)
W przypadku rejestracji pojazdów, wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, transportu oraz holowania pojazdów w Wydziale Komunikacji i Transportu lub złożenia wniosku w Wydziale Geodezji, wizytę w urzędzie można zaplanować za pośrednictwem Internetowej rejestracji kolejki, znajdującej się na stronie https://bezkolejki.eu/spmikolow.