Logo Powiatu Mikołowskiego
Logo Unii Europejskiej
InPost - Urzędomat 24h

eSESJA

eURZĄD

Pomoc Prawna

eSPRZEDAŻ MAP

eMAPA POWIATU

eKOLEJKA

InPost - Urzędomat 24h
Logo Powiatu Mikołowskiego
Logo Unii Europejskiej

Powiatowe centrum informacji dla osób z niepełnosprawnościami

Powiatowy informator dla osób z niepełnosprawnościami (PDF, 1380 Kb)

Gminne ośrodki wsparcia

Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Domy pomocy społecznej i placówki rehabilitacyjno-edukacyjne

Powiatowy Urząd Pracy

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

Szkoły specjalne

Bezpłatne porady prawne

Koordynator ds. Dostępności

Film o działalności Starostwa Powiatowego w Mikołowie w języku migowym (PJM)

Informacja o działalności Starostwa Powiatowego w Mikołowie w Polskim Języku Migowym (PJM). Film adresowany jest w szczególności do osób z niepełnosprawnościami. Powstał przy pomocy pracownika naszego Urzędu Piotra Lehmanna, który na co dzień w Punkcie Informacyjnym Starostwa rozwiązuje problemy m.in. osób niesłyszących i niedosłyszących.

Zobacz film:

 

Informacja o działalności urzędu (tekst łatwy do czytania ETR)

Siedziba Starostwa Powiatowego, w skrócie Urzędu, znajduje się w Mikołowie przy ulicy Żwirki i Wigury 4a.

Pracą Urzędu kieruje Starosta Mikołowski, Mirosław Duży. Staroście pomagają wicestarosta, członkowie zarządu, kadra kierownicza oraz pracownicy wielu Wydziałów.

Czym zajmuje się Urząd?

W Urzędzie załatwisz sprawy z zakresu:
• Budownictwa,
• Komunikacji i transportu,
• Geodezji,
• Edukacji,
• Ochrony środowiska,
• Zdrowia,
• Bezpieczeństwa,
• Promocji.

Dostępność architektoniczna

Wejście główne do budynku znajduje się na środku budynku. Jest oznaczone literą B. Wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, osób starszych i rodziców z dziećmi.

Urząd jest w większości dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku, niedaleko głównego wejścia.


W Urzędzie znajduje się winda, której wymiary pozwalają na swobodny przejazd dla osób z niepełnosprawnościami.


W większości budynku drzwi i korytarze są odpowiednio szerokie. Po budynku można jeździć wózkiem inwalidzkim.

Sprawy w urzędzie możesz załatwić na kilka sposobów:

Napisać pismo i wysłać je na adres:

Starostwo Powiatowe w Mikołowie
ul. Żwirki i Wigury 4a
43-190 Mikołów

Przynieść pismo do Biura Podawczego

Biuro podawcze to miejsce, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty. Biuro Podawcze znajduje się na parterze po prawej stronie po wejściu wejściem głównym Urzędu. Wejście oznaczone jest literą B.

Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP:

www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.

Napisać wiadomość i wysłać ją na adres
e-mailowy:

kancelaria@mikolowski.pl

Wysłać faks pod numer:

32 3248147

Zadzwonić pod numer:

32 3248100

Przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.

Urząd czynny jest
od poniedziałku do piątku od 8:00 do 15:00

Numery telefonów do wydziałów Urzędu dostępne są na stronie internetowej:

https://mikolowski.pl/wydzialy-starostwa-kontakt-telefony/

Wszystkie informacje o Urzędzie znajdziesz na stronach internetowych:
https://mikolowski.pl/
https://powiat_mikolow.bip.gov.pl/

Zdjęcie strony startowej mikolowski.pl


 

Informacja o działalności Starostwa Powiatowego w Mikołowie – tekst odczytywalny maszynowo

Starostwo Powiatowe w Mikołowie to urząd administracji samorządowej, na czele którego stoi Starosta.

Starostwo Powiatowe w Mikołowie obsługuje mieszkańców 5 gmin wchodzących w skład powiatu mikołowskiego. Te Gminy to: Mikołów, Łaziska Górne, Orzesze, Ornontowice i Wyry.

Klienci obsługiwani są budynku Starostwa przy ulicy Żwirki i Wigury 4a w Mikołowie.

Starostwo Powiatowe w Mikołowie realizuje zadania powiatu w zakresie:

  • edukacji publicznej;
  • promocji i ochrony zdrowia;
  • transportu zbiorowego i dróg publicznych;
  • kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
  • kultury fizycznej i turystyki;
  • geodezji, kartografii, ewidencji gruntów i budynków;
  • gospodarki nieruchomościami;
  • administracji architektoniczno-budowlanej;
  • gospodarki wodnej;
  • ochrony środowiska i przyrody;
  • rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego;
  • ochrony przeciwpowodziowej
  • ochrony praw konsumenta;
  • utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów
    administracyjnych;
  • obronności;
  • promocji powiatu;
  • współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych.

Pozostałe zadania powiatu realizują jednostki takie jak Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowe
Centrum Pomocy Rodzinie i inne.

Nasi klienci najczęściej zwracają się do:  

  • Wydziału Komunikacji i Transportu w sprawach związanych z:
  • rejestracją i wyrejestrowaniem pojazdów,
  • rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o dł. do 24m,
  • wydawaniem i cofaniem uprawnień do kierowania pojazdami oraz tramwajami,
  • wydaniem imiennych uprawnień diagnostów,
  • nadzorem nad stacjami kontroli pojazdów,
  • ewidencją instruktorów i wykładowców nauki jazdy,
  • nadzorem nad ośrodkami szkolenia kierowców,
  • holowaniem i przechowywaniem pojazdów w trybie art. 130a PoRD,
  • karami dot. nieterminowego zgłaszania zbyć pojazdów i składania wniosków o rejestrację pojazdów,
  • wydawaniem uprawnień transportowych m.in. licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie rzeczy lub osób, zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zaświadczeń na przewozy własne.
  • Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej w sprawach związanych z:
  • wydawaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę,
  • przyjmowaniem zgłoszeń na roboty budowlane niewymagające uzyskania pozwolenia na budowę,
  • rejestracją dzienników budowy lub rozbiórki,
  • wydawaniem zaświadczeń o samodzielności lokali.
  • Wydziału Geodezji w sprawach związanych z:
  • usytuowaniem projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
  • ewidencją gruntów i budynków,
  • tworzeniem i udostępnianiem standardowych opracowań kartograficznych.
  • Powiatowego Rzecznika Konsumentów w sprawach związanych z:
  • postępowaniem reklamacyjnym dotyczącym zakupu towarów lub usług

Jak załatwić sprawę w Starostwie?

  • napisać pismo i wysłać je na adres: Starostwo Powiatowe  w Mikołowie, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów;
  • wysłać e-mail na adres: kancelaria@mikolowski.pl;
  • zadzwonić na numer telefonu: 32 3248100;
  • wysłać pismo za pomocą platformy ePUAP. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Aby wysłać pismo tym sposobem, potrzebny jest internet i własne konto w ePUAP. Adres skrytki epuap: /Powiat_Mikolow/skrytka;
  • za pomocą platformy Platformy e-Usług Publicznych Peup (https://sekap.finn.pl/pzmikolow/#!/logowanie);
  • poprzez konto interesanta https://interesant.reja24.gov.pl/login ;
  • przyjść do starostwa i spotkać się z pracownikiem, w godzinach pracy urzędu;
  • przyjść i zostawić pisma, oraz inne dokumenty w Punkcie Obsługi Interesanta. Jest to okienko na parterze, przy którym otrzymasz również potrzebną informację.

Wszystkie informacje o powiecie, w tym numery telefonów do pracowników Starostwa, można znaleźć na stronach internetowych: 
https://mikolowski.pl/ i https://powiat_mikolow.bip.gov.pl/

Jak pracuje Starostwo?

Starostwo Powiatowe w Mikołowie otwarte jest:

  • w poniedziałki od 8:00 do 17:00 (sala obsługi)
  • od wtorku do czwartku od 8:00 do 15:00
  • w piątki od 8:00 do 14:00 (sala obsługi)

W przypadku rejestracji pojazdów, wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, transportu oraz holowania pojazdów w Wydziale Komunikacji i Transportu lub złożenia wniosku w Wydziale Geodezji, wizytę w urzędzie można zaplanować za pośrednictwem Internetowej rejestracji kolejki, znajdującej się na stronie https://bezkolejki.eu/spmikolow.