1. Na czym w praktyce polega nowa usługa InPost Urząd 24?
Dzięki nowej usłudze możesz załatwić wybrane sprawy urzędowe przy pomocy Paczkomatów InPost. Na chwilę obecną Mieszkańcy Powiatu Mikołowskiego mogą przesłać poprzez Paczkomaty wniosek dotyczący większości spraw, do których formularz jest opublikowany na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Mikołowie, za wyjątkiem spraw, przy których jest adnotacja o konieczności osobistego stawiennictwa.
Należy mieć na uwadze, że składając pismo przez paczkomat nadawca nie otrzyma urzędowego potwierdzenia przedłożenia.
Dokumenty do Urzędu można nadać w wybranym Paczkomacie na terenie powiatu mikołowskiego. W tym celu należy wejść na stronę https://urzad24.inpost.pl/powiatmikolow, wypełnić formularz, opłacić i wydrukować etykietę nadawczą, spakować dokumenty (nie zapomnieć o naklejaniu etykiety na kopertę) i nadać je w Paczkomacie.
W niektórych przypadkach odpowiedź urzędu będzie możliwa do odbioru w paczkomacie zlokalizowanym przy Urzędzie Starostwa. Informację o możliwości odbioru Mieszkaniec otrzyma w aplikacji InPost, wiadomości email i/lub SMS. Jeżeli odpowiedź będzie wymagała potwierdzenia odbioru w trybie art. 46 Kodeksu Postępowania Administracyjnego wówczas zostanie przesłana pocztą, elektronicznie z uwierzytelnionym podpisem bądź będzie możliwy odbiór osobisty.
2. Gdzie mogę nadać dokumenty do Urzędu Starostwa?
Możesz to zrobić w dowolnym Paczkomacie na terenie powiatu mikołowskiego. Lista Paczkomatów dostępnych znajduje się na stronie https://urzad24.inpost.pl/powiatmikolow
3. Gdzie mogę odebrać dokumenty od Urzędu Starostwa Powiatowego w Mikołowie?
Dokumenty możesz odebrać z Paczkomatu, znajdujących się przy Urzędzie Starostwa:
- Paczkomat MKW17M – ul. Żwirki i Wigury 4a, Mikołów 43-190
W powiadomieniu otrzymasz adres Paczkomatu, do którego masz się udać.
4. Czy otrzymam powiadomienie, kiedy Urząd Starostwa prześle do mnie dokumenty?
Tak, otrzymasz powiadomienie od InPost, że Twoje dokumenty są do odbioru w Paczkomacie przy Urzędzie wraz z adresem Paczkomatu. Powiadomienia wysyłane są poprzez e-mail i/lub SMS oraz poprzez aplikację mobilną InPost Mobile.
5. Czy InPost poinformuje mnie, że dokumenty są do odbioru w Paczkomacie?
Tak, otrzymasz powiadomienie w aplikacji, email i/lub SMS.
6. Czy usługa nadania dokumentów jest płatna?
Tak, koszt usługi nadania dokumentów do Urzędu to 5,99 zł brutto.
7. Czy muszę wypełnić zgłoszenie lub formularz, żeby wysłać sprawę do Urzędu Starostwa?
Wystarczy wypełnić formularz na stronie: https://urzad24.inpost.pl/powiatmikolow i nadać wymagane dokumenty w dowolnie wybranym przez siebie Paczkomacie na terenie powiatu. Lista Paczkomatów dostępna jest na stronie https://urzad24.inpost.pl/powiatmikolow
8. Jakie dane muszę podać, żeby nadać dokumenty od Urzędu?
W formularzu należy podać imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail.
9. Jak nadać dokumenty w Paczkomacie?
Zlokalizuj wybrany przez Ciebie Paczkomat, a następnie udaj się tam z przygotowaną wcześniej przesyłką/dokumentami. Na ekranie Paczkomatu wybierz opcję „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”. Następnie zeskanuj kod kreskowy z etykiety i włóż paczkę do skrytki.
10. Jakie dane muszę podać przy Paczkomacie, żeby odebrać dokumenty od Urzędu?
Wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów jest możliwy poprzez zdalne otwarcie skrytki przy pomocy aplikacji InPost Mobile. Możesz je również odebrać wprowadzając na ekranie numer telefonu oraz kod odbioru otrzymany w wiadomości.
11. Mam problem z odbiorem przesyłki z Paczkomatu? Z kim mogę się kontaktować?
Można skontaktować się z infolinią InPost pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000. Infolinia czynna jest w następujących godzinach: pon. – pt. 7:00 – 22:00, sob. 8:00 – 20:00, niedz. 8:00 – 18:00, w święta 8:00 – 16:00.
12. Skąd mam wiedzieć jakie dokumenty mam dostarczyć do Urzędu Starostwa, żeby załatwić sprawę?
Procedury związane z załatwianymi sprawami oraz wykaz niezbędnych dokumentów dostępny jest na stronie internetowej Starostwa Powiatowego www.mikolowski.pl w zakładce „Jak załatwić sprawę?”.
13. Co mam sprawdzić przed złożeniem dokumentów w Paczkomacie?
- Sprawdź czy na pewno składasz wniosek na prawidłowym druku,
- Starannie wypełnij wniosek,
- Sprawdź, czy masz wszystkie niezbędne dokumenty,
- Sprawdź, czy dokumenty zawierają prawidłowe dane, czy nie ma w nich pomyłek,
- Sprawdź, czy załączyłeś prawidłowe druki opłat,
- Sprawdź, czy podpisałeś wniosek.
14. Co się stanie, jeśli złożone dokumenty będą nieprawidłowe?
Urząd Starostwa Powiatowego w Mikołowie dołoży wszelkich starań, aby załatwić pozytywnie Twoją sprawę. Niemniej, w niektórych przypadkach braki wymaganych dokumentów lub zawarte w nich błędy nie umożliwią pozytywnego załatwienia Twojej sprawy. Wtedy w zależności od sytuacji: możesz zostać poproszony telefonicznie o uzupełnienie dokumentów, albo zostanie wydany dokument o negatywnym załatwieniu sprawy, albo też złożone dokumenty będą po prostu zwrócone.
15. Jak długo będę czekał na dokumenty?
Jeżeli złożony wniosek oraz dołączone do niego dokumenty będą prawidłowe, wtedy sprawa będzie zakończona w najszybszym możliwym terminie.