Stanowisko Krajowej Rady Rzeczników Konsumenta w sprawie klientów bez maseczek

Obrazek wyróżniający dla wpisu Stanowisko Krajowej Rady Rzeczników Konsumenta w sprawie klientów bez maseczek

W ostatnich dniach do rzeczników konsumentów zgłaszają się klienci żądający, aby rzecznik wystąpił jako oskarżyciel publiczny przeciwko sprzedawcy, który odmówił obsłużenia klienta bez maseczki. Skarżący powołują się  na art.135 Kodeksu wykroczeń.

W tej sprawie Krajowa Rada Rzeczników Konsumentów stoi na stanowisku, że sprzedawca, który odmawia obsłużenia klienta – potencjalnego konsumenta przychodzącego do placówki handlowej lub gastronomicznej bez maseczki nie popełnia wykroczenia opisanego w art. 135 KW. Przyczyną takiej odmowy jest bowiem uzasadniona, stanem epidemii w kraju, troska o bezpieczeństwo swoje, personelu oraz innych konsumentów.  Z tych te względów postawie sprzedawcy odmawiającego obsługi osoby bez maseczki z przyczyn epidemicznych oraz z troski o zdrowie, życie personelu i innych konsumentów, nie sposób przypisać działań naruszających dobre obyczaje.

Stanowisko KRRK_01.10.2020

 

Projekt i realizacja - zatorski.eu - profesjonalne strony internetowe dla biznesu - Powered by WordPress